معرفی کشور پرتغال

معرفی کشور پرتغال 

پرتغال غربی ترین کشور سرزمین اصلی اروپا بوده و تنها همسایه آن کشور اسپانیا است. جمعیتی در حدود یازده میلیون نفر دارد و تنها با ۹۲ هزار کیلومتر مربع از نظر مساحت، صد و سیزدهمین کشور پهناور دنیا محسوب می شود. دو شهر لیسبون به عنوان پایتخت در جنوب و پورتو در شمال، به عنوان دو شهر مهم این کشور به شمار رفته و بیشتر جمعیت پرتغال نیز در این دو شهر ساکن هستند. زبان پرتغالی که زبان رسمی مردم این کشور است، علاوه بر پرتغال در نُه کشور جهان از جمله برزیل، موزامبیک، آنگولا، گینه بیسائو، تیمور شرقی، گینه استوایی، کیپ ورد، سائو توم و پرینسیپ صحبت می شود. همچنین زبان پرتغالی ششمین زبان پرکاربرد جهان است و ۲۴۰ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. پرتغال با این وسعت و جمعیت کم، در گذشته های دور به عنوان کشوری استعمارگر شناخته می شد و دلیل آن هم، به ناوگان قدرتمند دریایی این کشور بر می گشت.

 

ناوگانی که در گذشته، رقیب جدی بریتانیای کبیر در دنیا شناخته می شد و کشور خودمان ایران هم، از استعمارگری پرتغالی ها در امان نبوده است. هر چند در زمان صفویه، شاه عباس صفوی دست پرتغالی ها رو به طور کلی از جنوب و به ویژه از جزیره هرمز کوتاه کرد. یکی از بزرگترین مستعمره های پرتغال تا صدها سال، کشور برزیل بود که بیشتر منابع این کشور نظیر قهوه، شکر، برنج و الماس آن را به یغما می بردند. البته بیشتر راه‌های دریایی و جزایری که در نقاط دوردست و در نقشه های فعلی جهان مشاهده و شناخته می شود، حاصل ۴۰۰ سال اکتشاف ناوگان دریایی این کشور بوده است. از جمله اکتشافات مهم پرتغالی ها می توان به جزیره واسکودوگاما و دماغه امید نیک، در جنوبی ترین نقطه آفریقا اشاره کرد.

 

در پایتخت این کشور و در شهر لیسبون، دانشگاه کویمبرا قرار داشته که در سال ۱۲۹۰ میلادی تاسیس شده است. کویمبرا، یکی از قدیمی ترین دانشگاههای فعال جهان بوده و قدیمی ترین دانشگاه در این کشور نیز به شمار می رود. پرتغال از معدود کشورهای قاره اروپا به شمار می رود که بیشتر روزهای سال در آن هوا آفتابی است. در این کشور ۳۰۰ روز از سال هوا آفتابی بوده و جای تعجب نیست که حتی در ایام کریسمس هم اثری از برف در این کشور نبینید.

 

   ناوگان دریایی پرتغال در گذشته های دور

 اگر قصد سفر به پرتغال را دارید : 

سواحل ماسه ای، دشت های طلایی، کوه ها و چشمه سارها، آبی بیکران به پهنای اقیانوس اطلس، شهرهای پرجنب و جوش و تمدنی هزار ساله. شما می توانید همه این زیبایی ها را در یک محل کوچک، به نام پرتغال تجربه کنید. پرتغال کشوری زیباست و این زیبایی همراه با فرهنگ و تاریخ غنی خود، غذاهای لذیذ و مردمی که با لبخند، آماده مهمان نوازی و پذیرایی از شما هستند، تجربه ای لذت بخش از سفر به یکی از زیباترین کشورهای اروپا می بخشد. کوچک بودن پرتغال مزایای بسیاری دارد به این خاطر که در این کشور، سواحل همواره در نزدیکی شماست. برای مثال در شهر پورتو فاصله شما تا ساحل به ندرت بیشتر از نیم ساعت طول می کشد. اگر فقط یک روز تعطیل داشته باشید و بخواهید از اوغات فراغت خود به نحو احسنت استفاده کنید، می توانید از هر نقطه از این کشور بازدید کنید.

 

مردم پرتغال بسیار مهمان نواز بوده و به گرمی از شما در کشورشان استقبال می کنند. در پرتغال اصلا حرفی از تبعیض بین خودشان و خارجی ها، کارگر یا محقق اروپایی و آسیایی نیست و خود همین رفتار دوستانه مردم پرتغال، باعث شده این کشور یکی از توریست پذیرترین کشورهای اروپا به شمار بیاید. از مکان های دیدنی پرتغال از دید طرفداری، می توان به اختصار به دانشگاه کویمبرا، برج بلم، صومعه آلکوباکا، جزیره کابو جیراو، قلعه اوبیدوس، کاخ ملی پِنا و آکواریوم اقیانوسی لیسبون اشاره کرد که این آکواریوم در نوع خود در اروپا و جهان بی نظیر است. اگر می خواهید به این کشور زیبا سفر کنید، بهار و تابستان دو فصل ایده آل هستند. فصل بهار در پرتغال، به گونه‌ای است که شما شاهد مناظر سرسبز و طبیعی بی نظیری خواهید بود و با داشتن دمایی در حدود ۱۷ درجه، واقعا یک مکان فوق العاده برای تعطیلات بهاری خواهد بود.

 

   برج زیبای بلم (Belem) در لیسبون پرتغال

معرفی کشور پرتغال

 
  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.